دیجیتال مارکتینگ شیوه های جدید بازاریابی و مهارت های کسب درامددیجیتال مارکتینگ شیوه های جدید بازاریابی و مهارت های کسب درامد

بازدیدها: 3

دیجیتال مارکتینگ شیوه های جدید بازاریابی و مهارت های کسب درامد سایت و فروش
💢ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻣﺎﺭﮐﺘﯿﻨﮓ
1⃣ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮔﺮﺍﯾﯽ
ﮔﺮﺍﯾﺶ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﺳﺖ. ﻣﺪﯾﺮ ﮐﺎﻣﯿﺎﺏ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺭﻭﺯ ﻫﻤﮕﺎﻡ ﮐﻨﺪ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﻭ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﮔﺮﺍﯾﺶ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺑﯿﻨﺶ ﺑﭙﺬﯾﺮﻧﺪ ﻭ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﮐﻨﻨﺪ.

2⃣ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺷﻨﺎﺳﯽ
“ﺷﻨﺎﺧﺖ”ﻻﺯﻣﻪ ﻱ ﻫﺮ ﺣﺮﮐﺖ ﻋﺎﻗﻼﻧﻪ ﻭ ﻫﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺍﺻﻮﻟﯽ ﺍﺳﺖ. ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺗﻼﺷﯽ ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﻱ,
ﺿﺒﻂ ﻭ ﺛﺒﺖ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻱ ﺍﺟﺰﺍﻱ
ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻱ ﻧﻈﺎﻡ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻋﻮﺍﻣﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﻧﻈﺎﻡ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ.

3⃣ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ
ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺮﺍﻱ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﻣﻨﺎﺳﺒﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﺑﺨﺶ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺍﻥ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻔﯿﺪ ﺗﺮﻭ ﻣﻮﺛﺮﺗﺮ ﺣﻀﻮﺭ ﯾﺎﺑﺪﻭ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻱ ﻧﯿﺎﺯ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ
ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺨﺶ ﺑﻨﺪﻱ ﯾﺎ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎ ﻭ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮﯾﻦ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎ.

4⃣ﺑﺎﺯﺍﺭﺳﺎﺯﯼ
ﺑﺎﺯﺍﺭﺳﺎﺯﻱ ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻔﻮﺫ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻭ ﺷﻨﺎﺳﺎﻧﺪﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺍﻥ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻗﺎﺑﻞ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ(ﻣﺤﺼﻮﻝ, ﻗﯿﻤﺖ, ﺗﻮﺯﯾﻊ ﻭﺗﺮﻓﯿﻊ
ﻓﺮﻭﺵ) . ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﺎﻥ ﺑﺎ ﺑﮑﺎﺭﮔﯿﺮﻱ ﺩﺭﺳﺖ ﻭ ﺍﺻﻮﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﺎﯾﮕﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﻧﺪ
ﻭ ﺑﺎ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱﻣﻨﺎﺳﺐ ﺳﻬﻢ ﺑﯿﺸﺘﺮﻱ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ.

5⃣ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮔﺮﺩﻱ
ﺑﺎﺯﺍﺭﮔﺮﺩﻱ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻱ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﯾﺎﺏ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﺩ ﺗﺎ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺗﺤﻮﻻﺕ ﻭ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎ ﺁﺷﻨﺎ ﮔﺮﺩﺩ.
ﺍﯾﻦ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺭ ﺻﺤﻨﻪ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻭ ﻣﺒﺎﺩﻟﻪ
ﻭ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ. ﺷﺮﮐﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻫﻬﺎ, ﺑﺎﺯﺩﯾﺪ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺎﻱ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﻭ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭ ﻣﺤﯿﻂ ﺑﺎﺯﺍﺭ,
ﺩﯾﺪ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﺗﺮ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﺩ. ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺗﯽ,ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻧﻘﺶ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮔﺮﺩﻱ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﺗﻐﯿﯿﺮ “ﺩﯾﺪ” ﺍﺳﺖ.

6⃣ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﻨﺠﯽ
ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﻨﺠﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﻭ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ, ﺁﻧﭽﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﻭ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ.
ﻫﻤﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎ ﺩﺍﺭﺍﻱ
ﻣﻨﺤﻨﯽ ﻋﻤﺮ ﺧﺎﺻﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﺤﻨﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻣﻌﺮﻓﯽ, ﺭﺷﺪ, ﺑﻠﻮﻍ ﻭ ﺍﺷﺒﺎﻉ, ﻭ ﺍﻓﻮﻝ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﻱ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﯾﺎﺏ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻦ
ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﻫﺎﻱ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ. ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﻨﺠﯽ ﯾﺎ ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﻭ ﺳﻨﺠﺶ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ, ﻧﻘﺎﻁ ﻗﻮﺕ ﻭ ﺿﻌﻒ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﻤﺎﯾﺎﻥ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﺩ.

7⃣ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺩﺍﺭﻱ
ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺩﺍﺭﻱ ﯾﻌﻨﯽ ﺣﻔﻆ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﻭ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﻭ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻭ ﺗﺪﺍﻭﻡ ﺧﺮﯾﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﯾﺠﺎﺩ “ﺭﺿﺎﯾﺖ” ﺩﺭ ﺁﻧﺎﻥ. ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ, ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ
ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ, ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯽ ﻭﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﻭ ﻧﯿﺰ ﺍﻃﻼﻉ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﺯ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺭﻗﺒﺎ ﻧﻘﺶ ﺍﺭﺯﻧﺪﻩ ﺍﻱ ﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺩﺍﺭﺩ.

8⃣ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮔﺮﻣﯽ
ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺩﺍﺭﻱ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮔﺮﻣﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻧﺪﻫﯿﻢ. ﺑﺎﺯﺍﺭﮔﺮﻣﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻭ ﺗﺸﻮﯾﻘﺎﺕ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺟﻬﺖ ﺁﮔﺎﻩ ﺳﺎﺧﺘﻦ, ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻭ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ
ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺧﺮﯾﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﺭﻗﯿﺐ. ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮔﺮﻣﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺧﻼﻗﯿﺖ ﻫﺎ, ﻧﻮﺁﻭﺭﻱ ﻫﺎ ﻭ ﺍﺑﺘﮑﺎﺭﺍﺕ ﺍﺳﺖ.

9⃣ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮔﺮﺩﺍﻧﯽ
ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﻱ, ﺍﺟﺮﺍ ﻭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺍﻣﻮﺭ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺍﺳﺖ.
ﺑﺎﺯﺍﺭ ﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻭ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﻱ
ﻫﺎ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ, ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﻭ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﻫﻤﻪ ﻱ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺳﺎﻧﺪﻥ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺎ,
ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺩﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ
ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺳﺖ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =